عصبانیت به قلب آسیب می‌زند

خشم زیاد باعث بیماری قلبی می شود. اگر شما گاهی خشمگین و عصبانی می شوید، طبیعی است. در واقع ابراز خشم به شیوه درست و منطقی می تواند نشاندهنده سلامت باشد. ولی به طور مکرر دچار خشم و عصبانیت شدن، عادی نیست و نیاز به درمان دارد.

افرادی که در هنگام عصبانیت وسیله ای را پرت می کنند و یا داد می زنند، و همینطور افرادی که خشم خود را می خورند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.
نباید موقع عصبانیت دادوبیداد کنید، ولی نباید هم خشم خودتان را بخورید، بلکه بهتر است به طور منطقی و صحیح به فردی که باعث عصبانیت شما شده است، بگویید چه احساسی دارید.

چگونه خشم باعث بیماری قلبی می شود؟

دانشمندان به درستی جواب این سئوال را نمی دانند، اما خشم ممکن است اثرات فیزیولوژیکی بر قلب و رگ های خونی داشته باشد.

احساساتی همانند خشم که باعث ترشح هورمون های استرس زا از قبیل آدرنالین و کورتیزول می شود، سرعت ضربان قلب و تنفس را زیاد می کند و انرژی زیادی را از دست می دهید. همچنین به علت انقباض رگ های خونی، باعث افزایش فشار خون می شود.

اگر بارها و بارها این عصبانیت رخ دهد، از آنجاکه مقدار هورمون های استرس زا در بدن شما زیاد می شود، باعث فرسایش قلب و سیستم قلبی عروقی می گردد و به شما آسیب می رساند.

اگر شما مکررا عصبانی شوید، ممکن است باعث تجمع پلاک های چربی در رگ های خونی و بروز بیماری آترواسکلروز در خودتان شوید. در این بیماری عمل پمپاژ کردن قلب سخت تر انجام می گیرد، عروق خونی منقبض می شوند، افزایش قند خون و چربی خون رخ می دهد و تمام این موارد باعث تخریب دیواره عروق می گردد.